Trenger litt hjelp med vokabular

Vous souhaitez apprendre le norvégien ? Vous voulez vous motiver et vous entraider entre membres du forum ? Vous avez une interrogation ? Ce forum est pour vous !

Modérateurs : moonlight, Kristalina, laetitia, canadien, kari, Equipe Administration, Francois

Répondre
Avatar du membre
Automn
Traducteur / Traductrice
Traducteur / Traductrice
Messages : 717
Enregistré le : lun. janv. 31, 2011 2:32 pm

Trenger litt hjelp med vokabular

Message par Automn »

Hei alle sammen,

Det har vært ganske lenge siste sist jeg kom her på forumet, og det må jeg beklage for. Meeeeeeeeen, jeg har gode grunner. Jeg var faktisk veldig opptatt med studiene mine. Jeg er nå nesten ferdig med bacheloren min i russisk språk, litteratur og civilisasjon og derfor bestemte jeg meg for å fortsette norskopplæringen min. MEN ! Her er problemet. Jeg har allerede lest flere ganger Stein på Stein og Her på Berget, det samme med Assimil Norvegien, og har faktisk gått ganske langt med det språket. Og det blir vanskelig å finne ressurser som passer med mitt nivå. Jeg ser på NRK nesten hver dag og leser på forskjellige nettaviser, men det jeg trenger er et læreverk for viderekomne. Kommer noe i hodet ? Jeg anslår nivået mitt rundt B2 og C1. Derfor ville det være best om læreverket er gjort for C1.

Takk skal dere ha !

Ps: Også, jeg skal tilbringe hele året i Kiev i sammenheng med studiene mine og det finnes her nesten ikke noe nordmenn. Derfor blir det litt vanskelig for meg å praktisere muntlig. Kjenner dere noen norske folk som bor i Kiev eller er det her noen nordmenn som kunne tenke seg om en litt fransk-norsk "tandem" på Skype, bare si ifra.
Répondre