Passionné par la Norvège?
Modérateurs : moonlight, Kristalina, laetitia, canadien, kari, Equipe Administration, Francois
-
kimlenorvégien
Passionné par la Norvège?
Hva er det med Norge som fasinerer deg? Hvorfor er du interessert i Norge?
Er det olket? Språket? Landskapet? Og så videre.
(Qu'est-ce qui vous fascine avec la Norvège? Pourquoi êtes-vous intéressé par la Norvège?
Le peuple? La langue? Le paysage? etc.)
Er det olket? Språket? Landskapet? Og så videre.
(Qu'est-ce qui vous fascine avec la Norvège? Pourquoi êtes-vous intéressé par la Norvège?
Le peuple? La langue? Le paysage? etc.)
-
kimlenorvégien
- moonlight
- Modérateur

jeg ble en a-ha fan da jeg var 16 år gammel ( tjue år allerede
)....og jeg ville vite mer om deres landet, språket og kulturen....
Det var ikke norsk på universitetet, hvor jeg leste Engelsk, Tysk og Dansk....men siden tre år prøver jeg å laere norsk alene og med hjelpen av dette forumet !!!
Det var ikke norsk på universitetet, hvor jeg leste Engelsk, Tysk og Dansk....men siden tre år prøver jeg å laere norsk alene og med hjelpen av dette forumet !!!
[img]http://yelims2.free.fr/DoDo/Dodo50.gif[/img] Måneskinn
-
kimlenorvégien
-
franskmann
Grattis ! ! ! Vi er flere brukerne av forumet som lærer norsk på eigen hånd men du bor i norge og du vil lykkes i å lære norsk snart.Mike a écrit :Takkkimlenorvégien a écrit :Et félicitations Mike!
Jeg også prøver å lære norsk. Jeg hadde norskkurs i fjor, men jeg lærte nok basisk grammatik. Nå jeg leser barnasboks, ser på DVD med norsk tekster, lytter til norsk radio (NRK nettradio), og så videre.
Det er best å bor i landet heller reise der ofte .Ingenting gjør det mer god !
Her kan vi lese boka , se på DVD og lytte til P4 Norge for eksempel men vi kan ikke finne ut noen om å snakke med .Min nabo sa meg at det var en nordmann som hadde dykkingkurs med ham...Kanskje burde jeg ta samme kurs men kan vi prate norsk på ti meter dyp ?LOL
Takk Kim for temaet ! Så kan vi utveksle litt og skrive på norsk !
Habitant le sud-bourgogne je suis en train d'apprendre le Norvégien et je recherche des conseils ,des "tips" sur l'apprentissage de la langue.
Bloooop, gloupp, blioooppp, bloblobloblooppppp ;-)franskmann a écrit :Min nabo sa meg at det var en nordmann som hadde dykkingkurs med ham...Kanskje burde jeg ta samme kurs men kan vi prate norsk på ti meter dyp ?
Clair que ca doit faire des discussions profondes ca
Modifié en dernier par Mike le sam. août 05, 2006 4:27 pm, modifié 1 fois.
-
kimlenorvégien
-
la norvegienne
PASIONNE PAR LA NORVEGE !!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!
je dirais même "jeg er helt forelsket i NORGE !"
et oui, je crois d'ailleurs que mon pseudo veut bien dire ce que cela veut dire ... je me sens plus "norvegienne" dans l'âme que française !!! si je devais évaluer importance qu'on pour moi, trois pays avec lesquels j'ai une attache sentimentale ou du point de vue de mes origines, ce serait 75%pour la NORVEGE, 20 %pour la SUISSE, et 5 % pour la FRANCE !!!
et oui, je crois d'ailleurs que mon pseudo veut bien dire ce que cela veut dire ... je me sens plus "norvegienne" dans l'âme que française !!! si je devais évaluer importance qu'on pour moi, trois pays avec lesquels j'ai une attache sentimentale ou du point de vue de mes origines, ce serait 75%pour la NORVEGE, 20 %pour la SUISSE, et 5 % pour la FRANCE !!!
Oui certainement, mais dans le genre richesse/capitalisme/hypocrisie/mensonge/respect de la nature/mentalité a part les etat unis que je mettrais volontier premier, et la France seconde en partant du bas bien sur.
J'estime que pour un pays developpé c'est vraiment pas terrible. Mais ce n'est que mon jugement... A ne pas prendre en compte lol